Formular de retur

Politica de retur si schimb

 

DREPTUL LEGAL DE RETRAGERE PENTRU PRODUSELE ACHIZIȚIONAT DIN STOC VÂNZĂTOR

Beneficiați de o perioadă de 14 zile calendaristice de la momentul primirii produsului pentru stabilirea naturii, caracteristicilor și funcționalității produsului, așa cum ați face-o dacă ați achiziționa un produs dintr-un magazin fizic. Avand in vedere ca pe magazinul online www.corpuriluminat.ro se comercializeaza corpuri de iluminat, determinarea naturii și a caracteristicilor produselor precum şi funcţionalitatea acestora se poate realiza vizual și tehnic fără a fi necesară montarea/fixarea/incorporarea efectiva a produselor cumparate în elementele constructive ale imobilelor. Aveți posibilitatea să verificați integralitatea produselor, etichetelor, sigiliilor ambalajelor însă nu aveți voie să le utilizați/uzati. Dacă nu sunteți totuși mulțumit de produs aveți dreptul de a vă retrage dintr-un contract la distanță, fără a fi nevoit să justificați decizia de retragere.

Astfel, vă puteți exercita dreptul de retragere printr-o declarație clară în acest sens (ex: email la datele de contact ale magazinului online, prin intermediul contului de client (după caz) sau prin intermediul formularului de retur, transmis în maxim 14 zile de la data la care ați intrat în posesia produsului. În urma notificării declarației de retragere, dvs veți contacta o firma de curierat pentru a transmite produsul returnat, sau după caz, noi vom face o cerere de ridicare/retur, astfel încât, în zilele următoare, un curier să se deplaseze la adresa dumneavoastră pentru a preda produsul.

Va trebui să returnați produsul (și eventualele cadouri care au însoțit produsul respectiv, după caz) în decurs de cel mult 14 zile de la data la care ne-ați comunicat decizia de retragere din contract și vi se va percepe costul transportului returnării produsului, Vânzătorul neangajându-se să suporte acest cost.

Produsele se returneaza intacte și fără urme de utilizare precum și în ambalajul original nedistrus/nedeteriorat. Foliile de protecție aplicate pe produs, acolo unde există, ar trebui îndepărtate numai dacă este strict necesară testarea acestuia. Taxa de returnare prin curier vă va fi returnată, doar în următoarele condiții: dacă produsul primit a fost deteriorat, are un defect sau nu este produsul comandat de dumneavoastră. Nu se acceptă coletele expediate prin Poșta Română care presupun deplasarea la sediul Poștei Române.

Riscul de deterioare vă este transferat în momentul livrării bunurilor către transportator, dacă transportatorul a fost însărcinat de către dvs să transporte bunurile, iar această opţiune nu a fost oferită de către societatea noastra, fără a aduce atingere drepturilor dvs de consumator faţă de transportator/curier.

Vom rambursa toate sumele pe care le-am primit drept plată din partea dvs ( inclusiv cele de transport daca acest serviciu a fost achitat către societatea noastră) în maxim 14 zile de la data de la care ne-ati informat de decizia de retragere sau nu mai târziu intrarea în posesie a produsului returnat (cu condiția ca în urma verificării produsului, acesta să nu facă obiectul diminuării valorii produsului cauzată de utilizarea/uzarea acestuia). Restituirea sumei se face in contul transmis de dvs. in urma completarii formularului de retur sau e-mailul trimis de catre dvs. 

NU ACCEPTAM RESTITUIREA SUMEI RAMBURS LA CURIER! PLATA SE FACE DOAR IN CONTUL BANCAR TRANSMIS.

În cazul în care dvs solicitați printr-o singură comandă mai multe produse care sunt livrate separat, puteți exercita dreptul de retragere în termen de 14 zile, care va fi calculat de la primirea ultimului produs livrat.

Pentru a ne îmbunătăți calitatea produselor și serviciilor oferite clienților noștri, vă vom fi recunoscători dacă ne veți spune motivele pentru care returnați produsul. De asemenea, atunci când ne veți anunța despre intenția dumneavoastră de a returna produsul, aveți posibilitatea să specificați modalitatea de compensare, alegând între înlocuirea produsului cu unul asemănător sau alt produs disponibil în stoc sau primirea banilor înapoi.

 

RĂSPUNDEREA CONSUMATORULUI PENTRU FOLOSIREA NECORESPUNZĂTOARE A BUNURILOR

Pe perioada celor 14 zile, dvs ca și consumator aveți posibilitatea să „determinați natura, caracteristicile şi funcţionarea bunurilor„ fără a utiliza ori uza produsele, exact așa cum ați face-o într-un magazin fizic și sunteți responsabil de diminuarea valorii bunurilor în cazul în care uzați/utilizați produsele, determinarea naturii și a caracteristicilor produselor precum şi funcţionalitatea acestora putând fi realizata fără a fi necesară montarea, fixarea sau incorporarea efectiva a produselor cumparate în elementele constructive ale imobilelor.

Aveți posibilitatea de a deschide ambalajul pentru a avea acces la conținutul acestuia dacă bunuri similare sunt în mod obișnuit expuse neambalate în magazine specializate de obiecte sanitare. În acest sens, deteriorarea ambalajului doar prin simpla sa deschidere nu reprezintă un motiv de diminuare a valorii produsului. Prin urmare, în timpul perioadei de retragere, trebuie să mânuiți deschiderea ambalajului bunurilor cu grija necesară fără a-l deteriora. Cu toate acestea, returnarea produselor fără ambalajul original sau cu degradarea anormală a ambalajului precum și cu foliile de protecție aplicate pe articol indepărtate (acolo unde este cazul) poate fi considerată o degradare/distrugere a bunurilor cauzate de transportul produsului în condiții nesigure, transport care este în sarcina și responsabilitatea dvs.

 

DIMINUAREA VALORII PRODUSELOR

În cazul în care bunurile achizitionate și returnate au fost utilizate de dvs într-o măsură care a depășit limita necesară stabilirii naturii, caracteristicilor și modului de funcționare a acestora, în sensul că produsele sunt returnate uzate/deteriorate/distruse, etc dreptul de retragere nu este exclus însă veți răspunde pentru eventuală diminuare a valorii bunurilor, care este evaluată de magazinul nostru online de la caz la caz pe baza unui document justificativ de diminuare a valorii și poate varia ca procent din valoarea achitată de dvs și în consecință vi se va returna o suma de bani mai mică decât ați achitat dvs.

Diminuarea valorii bunurilor poate consta în costuri de curățare, reparare, de înlocuire piese sau adăugare de accesorii, etc pentru a aduce produsele la starea inițială, în situația în care aceste costuri nu sunt disproporționate pentru vânzător în raport cu natura uzurii produselor. În cazul în care astfel de bunuri nu mai pot fi vândute ca produse noi, acestea vor fi vândute ca bunuri de ocazie (second hand) la un preț semnificativ mai mic, caz în care diminuarea valorii va consta în pierderea de venit pentru societatea noastră ce este justificată în mod obiectiv.

Dacă testarea de către consumator a bunurilor a depășit ceea ce este necesar pentru a stabili natura lor, sunt evaluate de la caz la caz caracteristicile și funcționarea bunurilor precum și nivelul de uzură sau starea de conformitate a produsului iar diminuarea valorii poate varia de la caz la caz, putând fi considerabilă în anumite situații ( procent diminuare peste 50% din valoarea bunului). Comparația cu ceea ce consumatorul poate face în mod normal într-un magazin fizic/showroom înainte de a achiziona un produs servește drept punct bun de referință.

 

EXCEPTĂRI DE LA DREPTUL DE RETRAGERE

În conformitate cu prevederile legale (OG 34/2014, art 16) sunt exceptate de la retur o serie de produse, printre care și „ furnizarea de bunuri confecţionate după specificaţiile prezentate de consumator sau personalizate în mod clar„. In categoria produselor customizate pot intra scaune, canapele, paturi, etc (culoare si textura tapiterii, culoare metal si lemn). Pentru produsele din categoria Mese, pot fi vopsite la comanda speciala picioarele metalice, prin colaboratorii nostri interni. Pentru produsele din categoria de iluminat pe fir, pot fi realizate lungimi pe comanda ale firelor de sustinere.

De asemenea sunt exceptate de la retur „furnizarea de bunuri al căror preţ depinde de fluctuaţiile de pe piaţa financiară pe care profesionistul nu le poate controla şi care pot avea loc pe parcursul perioadei de retragere„ în această categorie intrând produsele care nu se află în stoc și care pot fi livrate într-un termen de 1-5 luni și doar în cazul unor cereri de oferte ( comenzi speciale)

 

ASPECTE SPECIFICE PRIVIND PRODUSELE LA COMANDĂ ( CARE NU SE AFLĂ ÎN STOC)

NU se consideră contract la distanță comenzile produselor care nu se află în stoc întrucât acestea fac obiectul unor cereri de oferte și contracte distincte încheiate prin mijloace electronice utilizate pentru prelucrarea, stocarea sau transmiterea informaţiei.

Produsele la comandă au caracteristici specifice, pot fi customizate, pot beneficia de oferte de prețuri personalizate, etc precum termene de livrare care pot varia semnificativ, de la 30 la 150 de zile, intrucât produsele sunt importate de la numerosi furnizori internationali.

Va rugăm să ne contactati cu o solicitare exacta ( cerere de ofertă) asupra produselor dorite si va raspundem in cel mai scurt timp și vă vom transmite o ofertă customizată, aceste comenzi făcând obiectul unui contract distinct de furnizare de produse ce vă va fi comunicat prin mijloace electronice ( ex: email) care va fi agreat.

Pentru constatari sau reclamatii in garantie trimiteti un mail la contact@corpuriluminat.ro sau sunati la 0751 334 337.

TOP

preloader